Ik ging de andere kant op. Ik ben een kleine onderneming, maar ik heb een Thorne wax dipper gekocht. Het is een geweldige machine, er 3700,00 dollar voor betaald.
Het heeft echter beperkingen. Ik heb veel Layens kasten die 2" dik zijn (of hoe ze 2 inch tegenwoordig ook noemen). Ze passen niet in het dompelrek.
Thorne zei dat ze een dompelrek opnieuw zouden moeten ontwerpen en dat het rek duur zou zijn, dus hadden ze er niet over nagedacht om het te doen.
Ik zal misschien overwegen er een te laten bouwen, aangezien ik zoveel Layens 20 frames en 10 frames heb.
Als je probeert goedkoop te gaan, wees je er dan van bewust dat je te maken hebt met een open vlam en heet wax. Ik was erg nerveus toen ik de mijne de eerste keer gebruikte. Omdat het een kwaliteitsstuk apparatuur is, was het geen probleem.
Zorg ervoor dat je ook goede handschoenen krijgt!!!!!!! (De wax temperatuur is hoger dan het kookpunt van water!!!!! Je zult ernstig verbranden als je je vinger erin steekt!!!!!)
Het doet geweldig werk.
Tot slot; Ik heb een heleboel gekleurde hardplastic schijven gekocht om aan de bijenkasten te bevestigen, omdat ze er nu allemaal hetzelfde uitzien!!!!