Beesource Beekeeping Forums banner
81 - 100 of 159 Posts
Hoeveel geld verdienen imkers per jaar? Hoeveel bijenkorven zouden er nodig zijn om 100.000 dollar te verdienen? Mijn stiefvader is een hobby-imker en ik denk erover om mijn eigen bedrijf te starten. Enige gedachten? Bedankt,
Michael
Weet iemand wat er met Mikey is gebeurd sinds hij dit topic is begonnen? Van de aardbodem verdwenen? Van gedachten veranderd? Elders om advies gegaan?

Mikey, 300-400 bijenkorven zouden je waarschijnlijk ongeveer 20.000 dollar per jaar opleveren na aftrek van de kosten en vóór belastingen. Je zou voor ze kunnen zorgen door gemiddeld ongeveer 25-30 uur per week te werken in de lente en zomer, als je goed georganiseerd bent, vooruit plant en efficiënt werkt. Eén man kan realistisch gezien voor 500 bijenkorven zorgen, als hij in goede conditie is. Als hij bijenkorven verplaatst, zal hij af en toe iemand moeten inhuren om te helpen, hoewel ik vroeger wel eens hele bijenkorven zonder hulp heb verplaatst.

Houd er rekening mee dat je hier niet rijk van zult worden. Het beste wat je kunt hopen is een comfortabel leven te leiden. De rijke jongens zijn Dadant, Mann Lake, Subee, enz. Als je andere imkers een dollar per pond kunt betalen, dan 200.000 pond per dag kunt bottelen en verpakken en het kunt verkopen aan de grote winkelketens, kun je rijk worden. Maar de meeste van die bedrijven bestaan al bijna honderd jaar.

Ik ben ook van plan om uit te groeien tot een commerciële onderneming, maar ik ben niet van plan om mijn brood te verdienen totdat ik 1000 bijenkorven heb en een goede markt heb gecreëerd. Ik hoop dat het grootste deel van mijn inkomen afkomstig zal zijn van moerbijenvolken.
De oprichting van Mann Lake: 1983

Niet alle grote jongens bestaan al honderd jaar. Je hebt gewoon een goed businessplan nodig, veel vastberadenheid en wat tijd om alles in beweging te krijgen. Zoals met elk bedrijf, als je geld wilt verdienen, moet je vooruit kunnen plannen, inkomsten en kosten kunnen voorspellen om goed te kunnen evalueren wat de moeite waard is en welke apparatuur de kosten waard is. Mensen moeten van je product afweten, je product leuk vinden en bereid zijn de prijs te betalen die je voor je product wilt hebben.

Re: Geld verdienen als imker

8 uur per bijenkorf per jaar komt neer op ongeveer 0,15 uur per bijenkorf per week. Dus met die cijfers zou ik 100 bijenkorven kunnen beheren, allemaal theoretisch weliswaar. Ik begrijp dat het slechts een schatting is, omdat er te veel factoren in het spel komen, maar dat beantwoordt mijn vraag. Als nieuweling wist ik niet of het 10, 25, 300, enz. zou worden. Ik wilde gewoon een heel ruw schatting.

Wat betreft het feit dat het houden van bijen gerelateerd is aan de landbouw en erg op en neer gaat, is voor mij oké. Ik zou geen winst gebruiken om als mijn inkomen te tellen. Eventuele winst zou terugvloeien naar het bedrijf of gewoon worden besteed aan "wensen" in het leven, niet aan behoeften. Mijn hoofdzaak betaalt voor al onze behoeften, ik ben gewoon op zoek naar een hobby waar ik van zou genieten om een paar extra uren per week te besteden.

waarschijnlijk ergens anders advies gaan vragen
Ja, waarschijnlijk vond hij het niet leuk om te horen: "Je zult waarschijnlijk geld verliezen".

Ik bedoel, je zult merken dat zelfs kleine plaatsen die commercieel honing verkopen, ook was, volken, pakketten, bijenkorfuitrusting en diverse apparatuur verkopen, omdat ze zeker niet in het zwart kunnen blijven alleen van de honing.

Ja, waarschijnlijk vond hij het niet leuk om te horen: "Je zult waarschijnlijk geld verliezen".

Ik bedoel, je zult merken dat zelfs kleine plaatsen die commercieel honing verkopen, ook was, nucs, pakketten, bijenkorfuitrusting en diverse apparatuur verkopen, omdat ze zeker niet in de zwarte cijfers kunnen blijven met alleen honing.
Ik bedoel dit niet op een denigrerende manier, maar dat is simpelweg onjuist. Je "merkt" de commerciële bedrijven die deze andere producten verkopen (met uitzondering van bijenwas, wat slechts een factor is van de honingproductie) omdat ze adverteren. Wat moeilijk te beoordelen is, is het veel grotere percentage commercials die mogelijk alleen bekend zijn bij een paar van de grote honingverpakkers met wie ze rechtstreeks zaken doen. Honing wordt momenteel verkocht tegen historisch hoge prijzen, en ja, het is niet alleen mogelijk om "in de zwarte cijfers te blijven" met alleen honing- en wasverkoop, het is mogelijk om er goed van te leven. Het onderscheid, zoals ik veel eerder in deze thread heb aangegeven, is om het punt van levensvatbaarheid te bereiken, dat waarschijnlijk ergens in de 500-bijenkorf-reeks ligt.

Ja, maar hij had het niet over de 500-bijenkorf-range, en ik persoonlijk zou 500 bijenkorven geen kleine operatie vinden.

Het is heel goed mogelijk om in de zwarte cijfers te blijven met alleen de honing als je in staat bent om het per 55-gallon vat te produceren, maar nogmaals, ik zou geen enkele plek die daartoe in staat is, een kleine operatie noemen. Als je in tientallen bijenkorven meet en niet in honderden bijenkorven, denk ik niet dat je het alleen met de verkoop van de honing gaat redden.

Ja, maar hij had het niet over de 500-bijenkorf-range, en ik persoonlijk zou 500 bijenkorven geen kleine operatie vinden.

Het is heel goed mogelijk om in de zwarte cijfers te blijven met alleen de honing als je in staat bent om het per vat van 55 gallon te produceren, maar nogmaals, ik zou geen enkele plek die daartoe in staat is, een kleine operatie noemen. Als je in tientallen bijenkorven meet en niet in honderden bijenkorven, denk ik niet dat je het kunt redden met alleen de verkoop van de honing.
Eens. Ik probeer hier geen haarkloverij te plegen, maar ik denk dat dat enigszins in strijd is met uw bewering dat "zelfs kleine plaatsen die commercieel honing verkopen, ook verkopen........omdat ze zeker niet in de zwarte cijfers kunnen blijven met alleen de honing".
Een beetje historisch perspectief is hier denk ik op zijn plaats. In 2005 werd mij 0,85 dollar per pond geboden voor witte honing. Vorig jaar verkocht ik een groot deel van onze oogst voor 2,25 dollar en dat is veel minder dan wat een creatieve producent kan krijgen door zijn honing te vermarkten als een exclusief lokaal geproduceerd product. Ik wil gewoon niet dat mensen die dit net leren, de indruk krijgen dat honingproductie een verliesgevende propositie is.

Een oude imker had net de loterij van 1 miljoen dollar gewonnen. De lokale krantenman vroeg hem wat hij nu ging doen nu hij al dat geld had gewonnen. Zijn antwoord: "Ik blijf gewoon bijen kweken totdat het geld op is".

Hoe ver je bereid bent te gaan en je locatie snijden in de winstgevendheid. Het bestuiven van late honing en bijen zijn de belangrijkste bronnen van inkomsten. In mijn omgeving is het bestuiven van appels alleen landbouw en de plek is zwaar. Kaalslag, dus ik ga mijn bijenkorven verspreiden om een beetje honing te maken. Drie afgedekte honingraten zijn geweldig en een van zure hout is zo goed als ik zie. Ik wou dat er meer nectar gewassen groeiden zoals koolzaad, maar van juli tot september. Voeren is betrokken. Lokale honing is 16 per liter, dus de potentie is er in een goed jaar om 250 per korf te verdienen. Maar als je ze vervoert naar waar ze bestuiving nodig hebben, is er veel meer winst en moet je de hele tijd voeren om meer splits te krijgen.

Geen kwaad woord over jullie fijne heren, maar ik moet bezwaar aantekenen dat ik denk dat de meeste mensen die hier antwoorden hun persoonlijke uitgaven en persoonlijke bestedingen vermengen met hun imkerij-inkomsten. Bij elke baan die ik heb onderzocht, zal iedereen altijd zeggen dat ze arm zijn, of dat het werk te zwaar is, dat de concurrentie hen bijna onderuit haalt, of dat alleen een expert hun vakgebied kan beoefenen. Ik moet me echt afvragen of mensen wel eerlijk zijn en ik kan het ze niet echt kwalijk nemen. We leven in een cultuur die je een medaille geeft als je mensen ontslaat om de overlevenden een hoger inkomen te geven... Dus wat zeg je daarop?

Ik kan alleen maar zeggen dat degenen die ontslagen zijn, gaan imkeren. Moet ik zeggen dat ze gaan imkeren voordat ze ontslagen worden? Imkeren houdt hun geest scherp tot de volgende baan weer komt. Ik denk dat 'sideliner' hier de juiste term is. Dan zijn ze voor altijd in dienst. Deze overgang is niet gemakkelijk als je alles in het leven in evenwicht probeert te brengen.

Dus wat zeg je daarop?
Ik zeg, ik weet niet met wie je hebt gesproken. Als je aan het imkeren bent, is het hard werken. Het is fysiek werk. Wat de meeste blanke Amerikanen niet gewend zijn te doen. En het is landbouw in zijn meest elementaire vorm. Dus het is natuurlijk onwaarschijnlijk dat je er goed van kunt leven. Maar er is meer in het leven dan goed te leven. Als je echt naar mijn "boeken" zou kijken, zoals ze zijn, zou je het moeilijk vinden om onderscheid te maken tussen privé en zakelijk.

Vele jaren zagen onze bedrijfsplannen, als we ze al maakten, eruit alsof we geen echt inkomen hadden en geen levensonderhoudskosten. Maar uiteraard aten we en betaalden we alle andere niet-zakelijke uitgaven. Op de een of andere manier. Het feit dat ze niet verschenen, was niet met opzet of om iemand of iets te vermijden. Zo was het gewoon.

Het is dus niet zomaar een kwestie van eerlijk zijn of niet. De levensstandaard van imkers, voor zover ik heb gezien, en ik bedoel fulltime imkers, is geen hoge levensstandaard. Beter dan velen, maar niet rijk naar de maatstaven van de meeste mensen.

En ik heb nog nooit gehoord dat iemand een medaille kreeg voor het ontslaan van mensen zodat de overgebleven werknemers beter betaald konden worden. Dat is een interessant/vreemd idee. Doen mensen dat? Ik heb geen werknemers. Dus ik zou het niet weten.

Ja, groter beginnen zonder de basis van het imkeren te leren. Ga je gang en neem je 60.000 euro om een lokale bijenoperatie te kopen en kijk wat er dan gebeurt. Kan me niet voorstellen wanneer een bijenziekte toeslaat of wanneer ze elkaar beroven tijdens een gebrek.

Ik heb net dit hele draadje gelezen. Het was op zijn zachtst gezegd interessant. Als ik na de eerste paar pagina's was gestopt met lezen, zou ik morgen proberen mijn 7 bijenkorven te verkopen, anders ga ik failliet. Het werkschema op mijn fulltime baan (brandweerman) is 24 uur aan, 48 uur vrij, dus ik heb tijd om op mijn vrije dagen een klein bedrijf te runnen. Op dit moment ben ik de enige eigenaar/exploitant van een gazonservice. Ik verdien genoeg om de recreatieve activiteiten van mijn gezin (vakanties, pretparken, naar de film gaan etc.) te betalen. Ik ben van plan om het grasmaaien te verminderen en te proberen een deel van de achterstand in te halen met het houden van bijen. Ik zou het grootste deel van de honing moeten kunnen verkopen en in de toekomst misschien koninginnen of volken kweken. Mijn jongste dochter helpt me met de bijen en met het grasmaaien. Ze werkt liever met een smoker en een bijenvolkgereedschap dan met een grastrimmer... Hoe dan ook, als dat niet lukt, heb ik tenminste "gratis" honing voor mijn gezin om te eten en om aan mijn vrienden en familie voor Kerstmis te geven. Eén ding heb ik geleerd: ik ben blij dat ik niet met beide voeten in de bijenteelt ben gesprongen. De leercurve is steil en wordt steeds steiler.

MicketReej imkeren is hard werken. Het is heet, zweterig en plakkerig. Het zal je in de loop der jaren een slechte rug bezorgen. Er is behoorlijk wat spierkracht nodig om de honingzolders te verplaatsen. Het is hartverscheurend als je volken verliest waarvoor je zo hard hebt gewerkt om ze gezond te houden. En je zult volken verliezen. En zoals je in deze draad kunt zien, is het verre van een snelle manier om rijk te worden en zijn er geen garanties.

Maar voor mij brengt het me buiten en in contact met de natuur en interactie ermee. Ik voel me deel van iets dat veel, veel groter is dan ikzelf. Ik ben altijd aangetrokken geweest tot de landbouw en het eerlijke harde werk dat het vereist. Maar ik ben een stadsjongen en dit is mijn manier om er een stukje van te ervaren. Honing verkopen aan gewaardeerde vaste klanten is lonender dan de $8 per 1 lb pot die ik gemakkelijk krijg. Als iemand erachter komt dat ik bijen houd en hun ogen groot worden van nieuwsgierigheid, weet ik dat ik een plezierig gesprek tegemoet ga.

Er zijn hier mensen die ervan kunnen leven. Maar de overgrote meerderheid van ons doet het omdat we ervan houden. Behalve op de dagen dat het kut is. :)

81 - 100 of 159 Posts