Mikey, 300-400 bijenkorven zouden je waarschijnlijk ongeveer 20.000 dollar per jaar opleveren na aftrek van de kosten en vóór belastingen. Je zou voor ze kunnen zorgen door gemiddeld ongeveer 25-30 uur per week te werken in de lente en zomer, als je goed georganiseerd bent, vooruit plant en efficiënt werkt. Eén man kan realistisch gezien voor 500 bijenkorven zorgen, als hij in goede conditie is. Als hij bijenkorven verplaatst, zal hij af en toe iemand moeten inhuren om te helpen, hoewel ik vroeger wel eens hele bijenkorven zonder hulp heb verplaatst.
Houd er rekening mee dat je hier niet rijk van zult worden. Het beste wat je kunt hopen is een comfortabel leven te leiden. De rijke jongens zijn Dadant, Mann Lake, Subee, enz. Als je andere imkers een dollar per pond kunt betalen, dan 200.000 pond per dag kunt bottelen en verpakken en het kunt verkopen aan de grote winkelketens, kun je rijk worden. Maar de meeste van die bedrijven bestaan al bijna honderd jaar.
Ik ben ook van plan om uit te groeien tot een commerciële onderneming, maar ik ben niet van plan om mijn brood te verdienen totdat ik 1000 bijenkorven heb en een goede markt heb gecreëerd. Ik hoop dat het grootste deel van mijn inkomen afkomstig zal zijn van moerbijenvolken.