Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 32

Default Apis mellifera mellifera

Hi, liebe Honigbienen-Freunde in den USA,

mein Interesse gilt den dunklen, mitteleuropäischen Honigbienen Apis mellifera mellifera.
    Honigbienen wurden um 1620 in Nordamerika ein wesentlicher Bestandteil der lokalen Faunen und lebten in den Wäldern von Neu England, Virginia und anderen Staaten, wenn ich richtig informiert bin.
    Bei den eingeführten Honigbienen handelte es sich um dunkle Honigbienen, die nördlich der Alpen, von Großbritannien bis zum Ural weit verbreitet waren.
    Kann mir vielleicht einer sagen, ob diese Unterart (Apis m. mellifera) noch irgendwo in den USA vorkommt, bzw. gezüchtet wird?
    Ein vermischen in Deutschland erfolgte ab 1850 mit ligustica, nach 1900 mit carnica, massiv aber durch Verdrängungszucht ab 1950; heute gibt es nur noch einige winzige Reste in diesem Deutschland.
    Bitte und freue mich auf eine Antwort.
    Herzliche Grüße aus dem alten Deutschland mit den fremden Honigbienen,
    Hoschy

Hi, dear friends honeybees in the U.S.,

my interest is in the dark, central Europe Honey bee Apis mellifera mellifera.
    Honey bees have been around 1620 in North America essential part of the local fauns and lived in the forests of New England, Virginia and other
    States, if I am correctly informed.
    In the case of imported honey bees were dark honey bees, the north of the Alps, from
    Britain to the Urals were widespread.
    Can I perhaps one say whether this subspecies (Apis m. mellifera) is still somewhere in the U.S. occur, or farmed?
    A blend made in Germany from 1850 with ligustica, with Carnica after 1900, but by massive
    Displacement breeding in 1950, today there are only a few remains in this tiny Germany.
    Please and look forward to a reply.
    Cordial greetings from the old Germany with the foreign Honey bees,
    Hoschy

Default Willkommen

Hallo Hoschy, herzliche Willkommen am Beesource.

Do a search and I think you'll find many references to "German black bees". I have a hive somewhere within a mile of my home apiary that I've been trying to locate for years (the area is heavily forested). They are relatively small, shiny black bees with long wasp-like wings. I would like to have a full hive of these just to see how they handle some of today's bee problems.
    Triangle Bees

Default mellifera

Hallo Triamgle Bees,
    danke für deine Antwort, ich glaube auch, dass es in Nordamerika noch Stämme der alten deutschen/englischen Honigbiene irgendwo gibt. Die größten reinen Populationen leben in Perm/Ural (Russland), eine Nahe Verwandte in Spanien (iberiensis, 80 % der Völker dort gehören zu dieser Form), Spanien hat 2.300000 Bienen Völker.
    Ich würde gerne von deinen glänzend schwarzen Bienenvolk ein Foto sehen. Gibt es Fotos?
    Vielen Dank,
    und Grüße aus Nordrhein Westfalen, Hoschy

Wink Wilkommen, Horschy!

Hallo, Horschy!

Ich lebe im Zustand von Texas, in einem Bereich, der ursprünglich von vielen Tschechischen und Bayerischen Katholischen vereinbart wurde. Jetzt gibt es sehr wenige Imker in diesem Bereich, aber ich habe wilde Bienen gesehen, die Ihre Beschreibung zusammenbringen. Ich habe Geschichten gehört, dass die alten deutschen Bienen tempermental sein konnten. Ich erkundige mich und sehe, was ich für Sie herausfinden kann.

Alles Guete!

Sommer
    (Summer)

Default mellifera

Lieber Sommer,
    ich bin gespannt was du herraus findest. Bitte mache ein Foto, Texas liegt aber auch im Bereich der afrikanisierten Bienen (scutellata), für mich höchst interessant.
    Viele Grüsse,
    Hoschy

Translation for this and other threads.................

http://beesource.com/forums/showthre...705#post371705

Carry on
    "Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." Winston Churchill

Default translater

danke für den Hinweis, ich benutze Google oder Babylon zur Übersetzung.
    Grüsse, Hoschy
    Thank you for the note, i use Google or Babylon of translation. Greetings, Hoschy

Welcome Hoschy to this Forum. It is amazing that so many responses in this short time came back in German. I too speak the language but as a courtesy to our other participants will continue in English. We are operating four hives with some Italians, Russian hybirds and two hives that were rescued from extermination, of which one looks like Italians but they are much smaller than normal. I keep my fingers crossed that they are a regressed tribe and will be successful with the Varroa. Those two colonies were rather small when they arrived here and we fed them vigourously until the weather became cold. During the late summer we also had humming bird feeders in the garden and as usual, the later in the year the more frantic the bees became, but that is logical. On one of the feeders we started observing bees that were totally black. At first they were being pushed aside by the others but increased their numbers at the feeder quickly. I could never find out where they came from but they looked very much like some bees that Michael Bush describes as Lus in one of his sites. At first I thought they came from our Russian hybrids that have many dark members but none were as black as the ones I observed. Hopefully, they will all make it through the winter and then we will have another challenge in the coming year. Greetings to all, take care and have fun. Alex in Kentucky
    Last edited by Alex Cantacuzene; 11-29-2008 at 08:40 AM.

Default Deutsche Bienen (German Bees)

Lieber Hoschy,

Ja hat Texas afrikanische Bienen. Aber sie sind nicht reine afrikanische Bienen. Wir rufen sie an, "africanized". Sie sind eine Mischung. Sie sind das Gelb, nicht schwarz. Sie kommen, Sie zu grüßen, bevor Sie zum Bienenstock zu nah erhalten!

Der Mann, der mir das erklärte, "altes Deutsche" schwarze Bienen waren "heisse" ist 95 Jahre alt (!) und ist ein Imker für 85 Jahre gewesen. Ich sehe, wenn ich ein Foto nehmen kann.

Alles Guete,
    (Frau) Kelly Ross, oder, "Sommer" -- meine Gebuertstag ist im sommer.

Dear Hoschy,

Yes, Texas has African bees. But they are not pure African bees. We call them "africanized". They are a blend. They are yellow, not black. They will come and greet you before you get too close to the hive!

The man who told me the "old German" black bees were "hot" is 95 years old (!) and has been a beekeeper for 85 years. I will see if I can take a photo.

Best wishes,
    (Mrs.) Kelly Ross, or "Summer" -- my birthday is in the summer.

Babelfish dot yahoo dot com will also translate text for free.

Babelfish Punkt Yahoo-Punkt-COM übersetzt auch Text für freies.

As it happens, I do speak and read German. The mother of my best friend was a war bride.

Während es geschieht, spreche ich und lese Deutschen. Die Mutter meines besten Freunds war eine Kriegbraut.

I congratulate Horschy for broadening our horizons, and his willingness to communicate. Thanks!
    Best wishes to all. Summer.

Ich beglückwünsche Horschy für die Erweiterung unserer Horizonte und seine Bereitwilligkeit in Verbindung zu stehen. Danke!

Alles Guete, liebe leute. Sommer.

Default mellifera

Hi Alex,
    leider spreche ich nur schlecht englisch, aber mit der automatischen Übersetzung ist ein kommunizieren gut möglich.
    Ich bin auch erstaunt über die vielen Antworten und Hinweise in der kurzen Zeit in diesem Forum. Hier in Deutschland glauben viele Imker in USA gäbe es nur Berufsimker und gelbe Bienen (ligustica).
    Für deine Bienen drücke ich dir beide Daumen und wenn diese die Varroa töten, Glückwunsch. Diese Bienen solltest du vermehren, kleine Zelle oder Naturbau erscheint mir auch wichtig, Michael Bush, ein guter Bienenvater schreibt viel darüber, er hat auch schöne Friesenpferde von dort wo ich wohne, so klein ist die Welt.
    Ich habe 10 Völker Buckfast und eine ägyptische x monticola Kreuzung von Sven Ohlsson, Finnland, diese Linie kommt bei Ohlsson seid 8 Jahren ohne eine Droge aus. Ich werde diese testen.

Mein Wunsch ist aber einen natürlichen Stamm der Apis m. mellifera germanica, die dunkle mitteleuropäische Honigbiene, aufzubauen und in einem Schutzgebiet zu erhalten; es wird aber sehr, sehr schwer dieses Vorhaben. Die Carniolans beanspruchen alle Gebiete für sich, alle Institute propagieren diese Biene, obwohl es mal eine ökologische Rasse in Deutschland gab, die besondere Qualitäten hatte: Grosse Flugkraft bis 8 km, sehr Winterhart, lange Brutpause und ein langes Leben.
    Wir werden sehen, erst einmal müssen wir jetzt unsere Völker über den Winter bekommen und ich wünsche allen viel Erfolg dabei.
    Hoffe auf weiteren Kontakt,
    schöne Grüsse,
    Hoschy aus Nordrhein-Westfalen

Hi Alex,
    Unfortunately, I only speak English poorly, but with the
    automatic translation is a good communicate
    possible.
    I am also surprised at the many responses and
    Notes in the short time in this forum. Here in
    Germany believe many beekeepers in the U.S., there would be only
    Professional beekeepers and yellow bees (ligustica).
    For your bees, I hit you and if both thumbs
    they kill the Varroa, congratulations. These bees
    you should multiply, small cell or Naturbau
    also seems to me important to Michael Bush, a good
    Bees father writes a lot about this, he also has beautiful
    Friesian horses from where I live, is so small
    World.
    I have 10 people Buckfast and an Egyptian x
    monticola cola crossing from Sven Ohlsson, Finland, this
    Line comes in Ohlsson're 8 years without a drug
    off. I will test this.

My desire is but a natural strain of Apis m.
    mellifera germanica, the dark Central European
    Honey bee, and build in a protected area to
    receive it but very, very difficult for this project.
    The Carniolans claim all areas for all
    Institutes propagate this bee, although it is just
    ecological race in Germany was the special
    Had qualities: Large air force up to 8 km, very
    Hardy, long Brutpause and a long life.
    We will see, once we have our
    People get through the winter and I wish all
    a lot of success here.
    I look forward to further contact,
    nice greetings,
    Hoschy from North Rhine-Westphalia

Default mellifera

Hi Alex,
    leider spreche ich nur schlecht englisch, aber mit der automatischen Übersetzung ist ein kommunizieren gut möglich.
    Ich bin auch erstaunt über die vielen Antworten und Hinweise in der kurzen Zeit in diesem Forum. Hier in Deutschland glauben viele Imker in USA gäbe es nur Berufsimker und gelbe Bienen (ligustica).
    Für deine Bienen drücke ich dir beide Daumen und wenn diese die Varroa töten, Glückwunsch. Diese Bienen solltest du vermehren, kleine Zelle oder Naturbau erscheint mir auch wichtig, Michael Bush, ein guter Bienenvater schreibt viel darüber, er hat auch schöne Friesenpferde von dort wo ich wohne, so klein ist die Welt.
    Ich habe 10 Völker Buckfast und eine ägyptische x monticola Kreuzung von Sven Ohlsson, Finnland, diese Linie kommt bei Ohlsson seid 8 Jahren ohne eine Droge aus. Ich werde diese testen.

Mein Wunsch ist aber einen natürlichen Stamm der Apis m. mellifera germanica, die dunkle mitteleuropäische Honigbiene, aufzubauen und in einem Schutzgebiet zu erhalten; es wird aber sehr, sehr schwer dieses Vorhaben. Die Carniolans beanspruchen alle Gebiete für sich, alle Institute propagieren diese Biene, obwohl es mal eine ökologische Rasse in Deutschland gab, die besondere Qualitäten hatte: Grosse Flugkraft bis 8 km, sehr Winterhart, lange Brutpause und ein langes Leben.
    Wir werden sehen, erst einmal müssen wir jetzt unsere Völker über den Winter bekommen und ich wünsche allen viel Erfolg dabei.
    Hoffe auf weiteren Kontakt,
    schöne Grüsse,
    Hoschy aus Nordrhein-Westfalen, Deutschland

Hi Alex,
    Unfortunately, I only speak English poorly, but with the
    automatic translation is a good communicate
    possible.
    I am also surprised at the many responses and
    Notes in the short time in this forum. Here in
    Germany believe many beekeepers in the U.S., there would be only
    Professional beekeepers and yellow bees (ligustica).
    For your bees, I hit you and if both thumbs
    they kill the Varroa, congratulations. These bees
    you should multiply, small cell or Naturbau
    also seems to me important to Michael Bush, a good
    Bees father writes a lot about this, he also has beautiful
    Friesian horses from where I live, is so small
    World.
    I have 10 people Buckfast and an Egyptian x
    monticola cola crossing from Sven Ohlsson, Finland, this
    Line comes in Ohlsson're 8 years without a drug
    off. I will test this.

My desire is but a natural strain of Apis m.
    mellifera germanica, the dark Central European
    Honey bee, and build in a protected area to
    receive it but very, very difficult for this project.
    The Carniolans claim all areas for all
    Institutes propagate this bee, although it is just
    ecological race in Germany was the special
    Had qualities: Large air force up to 8 km, very
    Hardy, long Brutpause and a long life.
    We will see, once we have our
    People get through the winter and I wish all
    a lot of success here.
    I look forward to further contact,
    nice greetings,
    Hoschy from North Rhine-Westphalia, Germany

Default mellifera

Hallo liebe Kelly, ich sehe du bist eine Sommerbiene, bin hoch erfreut über unseren Gedankenaustausch. Ich hoffe noch einiges über deine Bienen, aber auch ein wenig zu erfahren. Meine Frage ist: wie kann man ein Foto an dieser mail anhägen, ich sehe Möglichkeit.
    Alles liebe, "Hoschy", mein Name ist Horst Woydak

I don't speak a word of german... although I think it was perhaps mizz tecumseh's third laugage (she worked with conrad lorentz as a goose girl a long time ago).

back to the german black bees... apis millifera millifera.

abc-xyz states that the german black bee was originally dutch in origin. when it got here for some reason it's tag of origin was altered to german.

my original mentor (about 50 years ago up in the Applachian Mountain chain) kept german 'black' bees. they had the reputation of collecting small crops and being EXTREMELY defensive (the latter was definitely not rumors or urban legend). I had always wondered if the defensive nature was due to TRUE disposition or inbreeding. a lot of those old time bee keepers would never have spend a dime on a mated queen so inbreeding would have been entirely possible... if not highly probable.

I also seem to recall that the german's had morphological differences which meant that they were somewhat limited in the crop they could collect.

actually my mentors bees were so rank that I really have wonder later on what compelled me as a 12 year old to stick with it (I should add our veils and gloves were home made in those days). it would be about 20 years before I ran across some very yellow bees down on the Mississippi River that were equally (actually even more defensive) than my mentor's german blacks.

as Summer stated (she is a bit due south of my location) we do have some hybridized africanized bees here. it appears visually (to me) that the more a colony is hybridized an individual workers and any natural comb built will get smaller. all the intermediate are difficult to recognize visually... but the Texas State Bee Lab will identify these using lab techniques which keeps the guessing down to a minimum.

Default mellifera

hallo tecumseh,
    Konrad Lorenz ist mir wohl bekannt und seine ethnologischen Stutien an Gänsen, Enten und Raben auch.
    Mit der holländischen Biene ist im allgemeinen die Heidebiene gemeint. Diese war über Holland, Nordeutschland, Dänemark verbreitet über viele Jahre. Eine Zuchtform der alten mitteleuropäischen Biene.
    Als Hymenoptereologe und Faunist interessiere ich mich sehr für die derzeitige Verbreitung der Apis m. mellifera ohne irgendwelche kommerziellen Gedanken.
    Im Vordergrund steht bei mir die Biodiversität "dunkle Honigbiene".
    Mit imkerlichen Grüssen, Hoschy

hello Tecumseh,
    Konrad Lorenz is well known to me and his
    ethnological Stutien of geese, ducks and ravens too.
    With the Dutch bee is generally the
    Heath bee-intentioned. This was Holland,
    Nordeutschland, Denmark spread over many years.
    A breeding form of the old central European bee.
    As Hymenoptereologe and I am interested Faunist
    very much for the current spread of Apis m. mellifera
    without any commercial thoughts.
    The focus is on me the biodiversity "dark
    Honeybee. "
    With imkerlichen Sincerely, Hoschy

Tecumseh, I can explain how German became Dutch. This happened with the Plain people of Swiss origin who spoke German and migrated to the US. We know them as Amish.

In the German language, dutch = Niederlander. From the Netherlands. Deutsch, pronounced "Doy-tch" is the German word for "German". They came here, and became Dutch.

Next time you play trivial pursuit, you will know the winning answer! LOL

Summer

hoschy writes:
    Konrad Lorenz is well known to me

tecumseh:
    well thanks for correcting my spelling hoschey. my spellin' is a genetic defect perhaps????.... although on occasions quite intentional on my part.

I should note here that Lorenz considered himself an Austrian and not German. I suspect a bit of this had to do with him being subscripted into the German army during the second world war. Evidently there was some bad feeling between Lorenz and some of his fellow 'ethologist' after the war over his 'service' in the German army.

and thanks summer for the 'language' lesson.

so hoschey... what motivates your interest in those 'black bees'? is this interest purely motivated by preservation concerns?

Hello Hoschy and thanks for the notes of interest. The translation program seems to work well, although sometimes we will have to have a bit of imagination to follow the intent of the text. However, I think, we would not be beekeepers if we did not have a good dose of imagination. In my particular case, that is what my neighbors and friends think, they just use different words to describe my condition.........Take care and have fun

Default mellifera

Hello Tecumseh,
    ja, Konrad Lorenz war geboren in Wien Austria, was er mit dem 2.Weltkrieg zu tun hatte weiss ich nicht, interessiert mich auch nicht.

Mich interessiert die ehemalige, mitteleuropäische Biene, weil sie ein Ökotyp unserer heimischen Fauna war. Mich interessiert wo sie heute noch lebt. Ich bin überzeugt davon, dass in den USA es Imker gibt, die diese Biene pflegen.

MfG. Hoschy
    Hello Tecumseh,
    yes, Konrad Lorenz was born in Vienna, Austria, which he
    the 2nd World War had to do, I do not know
    I am also not interested.

I am interested in the former Central European bee,
    because they have a ecotype was our native fauna. Me
    interested in where she still lives. I am convinced
    that in the U.S. there are beekeepers, these bee
    Maintain.

Cheers. Hoschy

Hi Alex,
    mit der Übersetzung klappt es gut, jedoch besteht immer die Gefahr des nicht richtig verstehen. Aber du hast recht, wir wären nicht Imker würden wir nichts verstehen. Ich benutze Google oder Babylon und vergleiche, es wird verschieden übersetzt. Also Achtung!
    Heute habe ich gelesen, dass auf einer Versammlung der CICAMM (Societas Internationalis Conservatione Apis mellifera mellifera) in Frankreich auch ein U.S. Amerikaner angereist war; man sieht auch in U.S. besteht Interesse für die dunkle Biene.
    Viele Grüße,
    Hoschy

Hi Alex,
    with the translation work is good, but there is always
    the risk of not properly understood. But you
    rather, we would not be beekeepers, we would not understand.
    I use Google or Babylon and compare it
    translated differently. So Attention!
    Today I read that at a meeting of
    CICAMM (Societas Internationalis Conservation Apis
    mellifera mellifera) in France, also a U.S.
    Americans angereist was one sees in U.S. is
    Interest for the dark bee.
    Many greetings,
    Hoschy

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks